duminică, 8 mai 2011

Pe hartie, Monica Pop munceste 48 ore din 24. Ministerul Sanatatii intoarce privirea in alta parte

Daca ar fi sa adunam programul pentru toate functiile detinute de Monica Pop, ar rezulta ca aceasta munceste mai mult decat toate cele 24 de ore ale unei zile. Ministerul Sanatatii nu are explicatii si refuza sa ia orice fel de masura




Am sa dezvolt o idee inceputa in postarea anterioara [Link], si anume ca Monica Pop nu numai ca se afla intr-o situatie de incompatibilitate cu functia de manager, dar pe deasupra isi neglijeaza in mod grav functiile avute, din simplu motiv ca nu exista timpul fizic necesar sa le faca pe toate.


In primul rand, Monica Pop detine nu mai putin de 3 functii cu norma intraga (manager, sef de sectie, prorector), de unde ar rezulta ca munceste cel putin 24 de ore pe zi fara intrerupere. Sa le vedem pe fiecare in parte:

* manager de spital. Conform contractului de management, stabilit prin ordin de ministru, programul de lucru este de 8 ore/zi, 5 zile pe saptamana (Practic, sunt chiar 9 ore pe zi deoarece exista si o pauza de masa). Contractul este la fel pentru toti managerii de spital, prin urmare nu se pot negocia modificari de genul jumatatilor de norma sau alte lucruri asemanatoare.



* medic sef de sectie. Monica Pop are voie sa desfasoare si activitate medicala (in mod limitat) in timp ce detine functia de manager de spital. Problema este ca ea nu s-a multumit sa fie medic obisnuit, ci a ocupat inca o functie de conducere in spital, aceea de medic sef de sectie (peste sectia I). Iar de aici apar doua probleme:

1) cumulul de functii de conducere intr-un spital este interzis de art. 183(1) alin. 3 din Legea 95/2006 (introdus prin legea 264/2007): "Membrii comitetului director, sefii de sectie, sefii de laboratoare sau sefii de servicii medicale nu mai pot desfasura nici o alta functie de conducere prin cumul de functii.". Totusi, in mod ilegal Monica Pop este si sef de sectie si manager in acelasi timp. Situatia aceasta nu este de azi, de ieri. Monica Pop ocupa doua functii simultan si inainte de 2006, pe vremea cand era director de spital.

2) un medic sef de sectie are obligatoriu un program de 8h/zi (norma intreaga). Adunat cu programul de manager, ar rezulta ca Monica Pop lucreaza fara intrerupere 16 ore/zi in Spitalul de Oftalmologie, situatie nu numai absurda, dar si ilegala.

* prorector la UMF Carol Davila.
Un prorector are activitate didactica (un anumit numar de ore de predare pe sptamana) si activitate de conducere administrativa. Un prorector lucreaza numai cu norma intreaga.


Este neclar cum are Monica Pop trecute in cartea de munca toate aceste functii (daca intr-adevar le are trecute pe toate).

Sa nu uitam ca in afara de functiile de mai sus, Monica Pop lucreaza la un cabinet privat (SC Midavi SRL) si mai detine alte functii pe care le-am enumerat in postarea anterioara [Link] . Cand le face Monica Pop pe toate, avand in vedere ca s-au depasit deja cele 24 de ore ale unei zile terestre?

Explicatia

Monica Pop pretinde ca isi termina treaba de manager mai repede decat e normal. Sarcinile de manager pentru care are alocate 8 ore pe zi ea le “rezolva” in, sa zicem, 2 ore.
“E treaba noastra ce facem in timpul liber. Nu ai nevoie de 8 ore pe zi ca sa conduci un spital. Daca eu rezolv mai repede problemele administrative si dupa aia intru in sala sa operez, nu poate nimeni sa ma impiedice” afirma Monica Pop intr-un articol vechi. [Link]
Este interesant cum considera Monica Pop “timp liber” exact orele de program. Si ea nu ramane in spital, ci pleaca ca sa–si rezolve probelmele cu celelate functii. Se intelege, ministerul o plateste integral pentru cele 8 ore de asa-zisa activitate in postul de manager.
Te si miri cat de prosti pot sa fie cei din Ministerul Sanatatii cand au prevazut un program de 8 ore/zi managerilor de spital, cand ar fi putut sa faca economie de fonduri si sa-i lase doar cu 2 ore pe zi.


Explicatia este foarte simpla: Monica Pop isi neglijeaza in mod grav toate atributiile de servici avute in calitate de manager si nu isi respecta programul de lucru. Ea figureaza in condica cu un program de 8 ore, insa in timpul programului de manager ea da consultatii la privat sau pleaca la Minister, la Colegiul medicilor, la facultate sau oriunde are ceva de rezolvat.

Am adresat prin cererea 42473 din 09.07.2010 urmatoarea intrebare catre Ministerul Sanatatii:

"(4) Care este programul de lucru valabil pentru Pop Monica Daniela, conform contractului de management semnat cu Ministerul Sanatatii? Ma intereseaza atat pentru prezent cat si pentru perioadele trecute, incepand cu momentul cand a fost numita manager de spital pentru prima data. Va rog sa specificati ce institutie este abilitata sa verifice ( si prin ce mijloace) daca Pop Monica respecta sau nu programul de lucru."


Ministerul Sanatatii nu a dat nici un fel de raspuns pana in ziua de azi. Daca cititi ce am scris mai sus, intelegeti si de ce.

joi, 5 mai 2011

Monica Pop - incompatibila cu functia de manager din 2006 pana in prezent. Ministerul Sanatatii refuza sa ia masuri

* Un secret bine pazit de autoritati: Monica Pop se afla in stare de incompatibilitate incepand cu 2006, deoarece detine inca 9 functii pe langa cea de manager de spital
* Desi cunoaste situatia si a fost sesizat, prin petitia 46580/30.07.2010 [Link], Ministerul Sanatatii refuza sa constate incompatibilitatea si sa ia masurile care se impun, adoptand tactica tacerii
* Intrucat MS nu intervine, am demarat actiuni in instanta pentru anularea tuturor contractelor de management ilegale detinute de Monica Pop (citeste aici un exemplu [Link] )
* Monica Pop nu numai ca obtine bani din mai multe parti, dar si capata o influenta extraordinara, controland practic toate functiile cheie din oftalmologia romaneasca

* Un alt aspect al problemei la care Ministerul Sanatatii tace:  cand are timp Monica Pop sa le faca pe toate? Pa hartie, ar rezulta ca munceste mai mult de 24 pe zi [Link]

O intrebare simpla: cate functii ocupa Monica Pop?
Raspunsul exact este dificil de dat dint-un motiv foarte simplu: autoritatile s-au inconjurat de un zid de tacere complice si refuza sa dea orice fel de informatie despre acest subiect "sensibil".

Analizand o serie lunga de documente oficiale si neoficiale, am reusit sa alcatuiesc urmatoarea lista, probabil incompleta:

1. Manager al Spitalului Clinic de Urgente Oftalmologice Bucuresti din 2006 pana in prezent. Inainte de aceasta perioada, a fost director al spitalului din anul 1993 pana in 2006, fara intrerupere.


2. Medic sef de sectie tot in Spitalul de Oftalmologie, peste Sectia I (Nota: este intrezis cumulul de functii de conducere, adica sa detii si functia de manager si cea de sef de sectie in acelasi timp)
3. Prorector pe problemele sociale ale studentilor la UMF "Carol Davila" (Nota: aceasta functie s-a incheiat la inceputul anului 2012)
4. Membru in Consiliul de Administratie al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (din octombrie 2012)
5. Medic la cabinetul privat SC Midavi SRL, aflat tot in incinta spitalului (este neclar daca are contract sau munceste "la negru")
6. Presedinte in Comisia de Oftalmologie a Ministerului Sanatatii
7. Membra a Comisiei de strategie terapeutica din MS
8. Expert responsbil in domeniul sigurantei rutiere
9. Membra a Consiliului Stiintific al Agentiei Nationale de Transplant
10. Membra a Comisiei de Jurisdictie si Litigii a Colegiului Medicilor Bucuresti
11. Membra a Consiliului Colegiului Medicilor Bucuresti
12. Alte functii de importanta redusa, cum ar fi cea de membra in colectivul de redactie al Revistei „Oftalmologia”.


(Nota 1: Ministerul Sanatatii nu a vrut sa raspunda la cererea prin care i-a fost solicitata lista cu functii detinute de Monica Pop.)
(Nota 2: UMF Carol Davilla a refuzat sa raspunda la cererea prin care se solicita lista de functii detinute de Monica Pop in cadrul universitatii).
(Nota 3: Agentia Nationala de Integritate a refuzat sa precizeze cate functii detine Monica Pop).


O parte din functii sunt confirmate chiar de Monica Pop in persoana, intr-un CV publicat initial pe pagina oficiala a UMF Carol Davila. CV-ul il puteti descarca de aici [link] sau  de aici [link] daca nu mai exista pe pagina lor oficiala. Lista de functii se gaseste pe paginile 2 si 3 insa este incompleta. Monica Pop nu sufla o vorba despre faptul ca este si sef de sectie si medic la un cabinet privat.


Problema timpului
Primele trei functii - manager, sef sectie si prorector sunt cu norma intreaga. Prin urmare daca ar fi sa ne luam dupa aparente, ar insemna ca Monica Pop le aloca 24 ore pe zi! Celalalte functii nu necesita o prezenta zilnica, insa tot este necesar sa le aloci niste perioade de timp.
Ministerul Sanatatii refuza sa explice "misterul" programului zilnic avut de Monica Pop. explicatia, fireste, este foarte simpla, si jenanta, Monica Pop face cate putin din fiecare; leafa de manager, insa, este primita in intregime. Nimeni nu o verifica (nici macar Ministerul) cate ore pe zi sta efectiv in scaunul de manager. 


Problema incompatibilitatii
Haideti sa vedem ce prevedea Legea 95/2006 in varianta originala, valabila in momenentul cand Monica Pop a fost numita manager prima data (in dec. 2006)

Art. 180. -
 (1) Functia de manager persoana fizica este incompatibila cu:
a) exercitarea oricaror alte functii salarizate, nesalarizate sau/si indemnizate inclusiv in cadrul unei autoritati executive, legislative ori judecatoresti;


Ce insemna asta?
  Insemna ca Monica Pop avea obligatia ca intr-o luna de zile de la numirea in functia de manager sa renunte la toate celalate functii. Absolut la toate. Bineinteles ca Monica Pop si-a vazut nestingherita de treaba si a pastrat toate functiile, devenind astfel incompatibila cu functia de manager de spital.

Ministerul Sanatatii s-a prefacut ca nu observa si a lasat-o in continuare sa fie manager, desi ar fi trebuit sa-i incheie contractul imediat.

 Intre timp Legea 95/2006 a suferit unele modificari. In prezent legea suna astfel:

Art. 180
 
(1)Functia de manager persoana fizica este incompatibila cu:
a)exercitarea oricaror altor functii salarizate, nesalarizate sau/si indemnizate, cu exceptia functiilor sau activitatilor în domeniul medical în aceeasi unitate sanitara, a activitatilor didactice, de cercetare stiintifica si de creatie literar-artistica;


Cum se interpreteaza?
 Inseamna ca un manager de spital are voie sa desfasoare acticitate medicala ca medic doar in cadrul spitalului pe care-l conduce (nu si in alta parte, la privat, cum procedeaza Monica Pop). Are voie sa tine cursuri si sa faca cercetare.
Functia de prorector NU este o functie didactica propiu-zisa, ci o functie de conducere care presupune o serie de activitati administrative care nu intre la exceptia "activitatilor didactice" prevazute de legea 95/2006.
 Altfel spus, Monica Pop are voie sa aiba activitate didatica in calitate de profesor universitar, insa nu are voie sa desfasoare activitati de conducere administrativa in calitate de prorector.
Celelate functii, cum ar fi cele din Colegiul medicilor Bucuresti, iarasi nu se incadreaza la exceptiile prevazute de lege, producand o stare de incompatibilitate.

Am explicat aceste aspecte in mod detailat in cererea de chemare in judecata toate aspectele de mai sus.

O lista a abuzurilor facute de Monica Pop impotriva mea

Voi prezenta in cele ce urmeaza  lista cu principalele abuzuri si infractiuni facute de Monica Pop de-a lungul timpului impotriva mea, incepand cu anul 2006, din momentul cand am intrat in conflict cu aceasta persoana.
Abuzurile sunt infatisate mai jos extrem de sumar si fara probe. Din ce motiv? Fiecare subiect in parte merita sa fie dezvoltat intr-o postare separata, cu toate detaliile necesare. Pe masura ce voi explica evenimentele, va fi adaugat un link la fiecare paragraf de mai jos. Acel link va conduce direct catre articolul explicativ in legatura cu subiectul in cauza.

Lista abuzurilor facute de Monica Pop impotriva mea in calitate de manager de spital (perioada 2006-prezent):
  • 5 sanctiuni disciplinare neintemeiate date ca razbunare in perioada 2006-2008: un avertisment scris, o mutare disciplinara, 2 suspendari (una din ele de 30 zile) si in final desfacerea contractului de munca in apilie 2008. Am contestat in instanta toate sanctiunile si am castigat procesele de fiecare data. In zadar insa, deoarece Monica Pop nu a patit absolut nimic pentru abuzurile facute profitand de functia de manager.
  • pe langa sanctiuni, am avut parte aproape zilnic de cate un scandal. Practic, Monica Pop venea la mine in cabinet si inceapea sa ma acuze in mod mincinos de tot felul de pretinse fapte, insa la modul vag si general, fara sa dea nici un detaliu: "Niste medici se plang de tine" ( nu spunea cine sunt si de ce se plang); "Ai gresit in registru" (fara sa arate vreodata o dovada); "Ai zeci si sute de absente" (inexistente in realitate); "Nimeni din spital nu te mai suporta, dupa tot ce ai facut" (nu putea preciza, insa, ce anume pretindea ca am facut). Tot acelasi stil de acuzatii le formula uneori si in scris, cerandu-mi sa dau "explicatii" la niste acuzatii vagi si fara corespondent in realitate. 
  • alteori, Monica Pop rastalmacea actiunile mele absolut normale, lasand impresia ca ar fi niste fapte grave si ilegale. Ma rezum un singur exemplu: in 2006, dupa ce am primit 3 sanctiuni ilegale am mers in instanta pentru a le contesta. Nesuportand ideea ca "autoritatea" ei este pusa la indoiala, Monica Pop m-a chemat la raportul de garda si de fata cu mai multi colegi, a inceput: "Ia uitati-va la dna. Carmen, e procesomana, a dat spitalul in judecata, va dati seama.... La cate a facut nu credeam ca are atata tupeu.... Si a mai cerut si despagubiri, inseamna ca vrea sa se imbogateasca pe spinarea nostra cu bani numunciti. Are probleme psihice, e procesomana". De pe margine, oamenii ei de incredere tineau isonul: "Vai! Asa a facut? A dat spitalul in judecata? Nu ne vine sa credem! ce nesimtita !". Fireste ca dupa ce s-au incheiat acele procese, Monica Pop a "uitat" sa comunice si rezultatul, adica faptul ca spitalul condus de ea a pierdut. 
  • dupa ce m-a dat afara, Monica Pop si-a continuat seria abuzurilor. Primul lucru a fost sa-mi interzica sa mai intru in spital (sa nu se inteleaga gresit, nu ma refer la spatiile din spital unde publicul in mod normal nu are acces, cum ar fi salile de opereatie; Monica Pop mi-a interzis accesul la secretariatul spitalului, asa incat sa nu mai pot depune cereri sau alte acte. Daca am ceva sa depun, zicea ea, trebuie sa folosesc posta. De atunci (mai 2008) nu a mai fost chip sa intru la secretariatul spitalului deoarece eram oprita la poarta. Iar Monica Pop impinge abuzul atat de departe incat nici la cererile trimise prin posta cu confirmare de primire nu raspunde. Am mai multe dovezi in acest sens si vor fi publicate. Practic orice cale de comunicare cu spitalul a fost taiata, deoarece asa vrea Monica Pop.
  •  nu am putut sa beneficiez de ajutor de somaj, desi avem dreptul, din simplul motiv ca Monica Pop a refuzat sa-mi elibereze adeverintele necesare. "Nu te incadrezi pentru somaj, du-te si munceste" spunea ea cu nerusinare. Adusa in fata instantei, Monica Pop si-a data seama ca, totusi , eu aveam dreptul de a primi ajutor de somaj. Credeti ca s-a intimidat ? Nici vorba. Imediat si-a schimbat declaratia: daca pana atunci pretindea ca nu ma incadrez in categoriile prevazute de lege pentru somaj,  imediat a venit cu alta vresiune, sustinand ca ea mi-a eliberat toate actele necesare, insa nu m-am prezentat la spital ca sa le ridic(!!). Ca "dovada" Monica Pop a venit si cu trei martori mincinosi dintre angajatii spitalului. Aspectul ca in mod abuziv nu mai eram lasata sa intru in spital a fost ignorat in totalitate de instanta, iar Monica pop nu a patit absolut nimic pentru abuzul facut. Nici eu nu am reusit sa obtin ajutorul de somaj desi am platit asigurarea timp de 25 de ani.
  • cartea mea de munca a fost retinuta  de spital, la fel ca si actele pentru somaj. Deoarece Monica Pop mi-a blocat accesul in spital, inclusiv la secretariat (loc unde fiecare cetatean ar trebui sa aiba acces), evident ca nu pot sa ridic nici un fel de act. La fel cum am descris la punctele precedente, Monica Pop vine cu aceeasi minciuna, pretinzand ca nu vreau "sa ma prezint" sa-mi ridic actele. Bineinteles, fara sa mentioneze ca din ordinul ei nu pot sa trec nici macar de poarta spitalului.
  • pentru a-mi desface contractul de munca, Monica Pop avea nevoie de un pretext. Si a reusit sa-l fabrice cu multa usurinta: in martie 2008 a cerut "cunostintelor" ei aflate la conducerea Directiei de Sanatate Publica Bucuresti (DSPB) sa nu-mi elibereze un act de care aveam nevoie, si anume Autorizatia de Libera Practica, pretinzand ca eu asa avea "probleme psihice". A purata o intreaga corespondenta secreta pe tema asta cu DSPB-ul, in care le "poruncea" sa nu-mi elibereze actele. Uluitor, insa cei din DSPB i-au urmat intocmai ordinele, chiar daca faceau un lucru ilegal. Plina de ipocrizie, Monica Pop imi facea apoi scandaluri zilnice pe tema faptului ca nu puteam aduce acel act, iar in aprilei 2008 mi-a defacut contractul de munca exact din acest "motiv." Fireste, fara sa sufle vre-un cuvant ca lipsa ALP-ului era de fapt opera manevrelor ei din culise. Am reusit dupa aceea sa pun mana pe corespondenta secreta dintre Monica Pop si DSPB (cu mare greutate, doar cu sprijinul procurorilor). In prezent sunt intr-un adevarat razboi juridic cu cei din DSPB, incercand sa-i trag la raspundere pe cei vinovati ( 4 persoane). Acestia din urma insa se ascund sub umbrela protectoare a institutiei unde lucreaza si opun o rezistenta inversunata. Cu multa nerusinare si-au angajat avocati care sa-i apare pe ei, platiti insa din banii publici ai institutiei. mai rau decat atat, incearca sa falsifice o serie de acte pentru a sterge orice urma a faptelor penale facute de ei.

Lista nu este completa, sunt multe alte abzuri care urmeaza sa fie adaugate la urmatoarele actualizari.

Spitalul de oftalmologie si declaratiile de avere

* O situatie nerusinata de care ANI refuza sa se atinga: majoritatea persoanelor de la conducerea Spitalului de Oftalmologie nu si-au depus niciodata declaratiile de avere, de interese si de incompatibilitate. Sefii de sectie, membrii comitetului director, consiliul de administratie etc. refuza sa-si arate averile si nu patesc nimic pentru asta.
* Desi a fost sesizata prin petitia 555/G/25.03.2010 [Link], Agentia Nationala de Integritate nu are curajul sa investigheze cuibul de coruptie din Spitalul de Oftalmologie.
* Din aproximativ 15 persoane aflate in posturi de conducere, doar doua au declaratii de avere publicate, dar si acelea sunt in neregula din alte puncte de vedere. ANI refuza sa faca cercetari si in aceste cazuri, adoptand tactica tacerii absolute: nici un raspuns nici la cereri, nici la sesizari, nici la email si nici audienta nu este posibila.

Stimate cititor, haide sa vedem impreuna cum este respectata legea in ceea ce priveste aspectele marunte atunci cand este vorba de cei aflati la conducerea Spitalului de Oftlamologie - Bucuresti. Atunci cand  spun "aspecte marunte" ma refer la declaratiile de avere si de alte tipuri, care sunt obligatorii pentru toti cei care detin functii importante in sectorul de stat. Despre incalcari mai grave ale legii voi scrie in alte postari de pe acest blog.

Pentru cei care conduc spitalele se aplica Legea 95/2006, care nu a fost contestata de nimeni si este in vigoare (dupa cum va aminititi, legea ANI a avut o perioada in care a fist declarata neconstitutionala).
Sa vedem ce prevede aceasta lege referitor la declaratiile de interese si de incompatibilitate:

Art. 187 – (1) Persoanele din conducerea spitalului public, respectiv managerul, membrii comitetului director, şefii de secţie, de laborator sau de serviciu şi membrii consiliului consultativ, au obligaţia de a depune o declaraţie de interese, precum şi o declaraţie cu privire la incompatibilităţile prevăzute la art. 180, în termen de 15 zile de la numirea în funcţie, la Ministerul Sănătăţii Publice sau, după caz, la ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie.

Alin. 5 reglementeaza si obligativitatea depunerii declaratiei de avere:
(5) În condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), persoanele din conducerea spitalului au obligaţia de a depune şi o declaraţie de avere, al cărei model se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
Buuun, asadar toti cei aflati in functiile de conducere ale unui spital sunt obligati sa depuna o declaratie de avere, o declaratie de interese si una de incompatibilitate. Oare si cei de la Oftalmologie respecta legea in aceasta privinta?

Sa intram acum pe site-ul Spitalului clinic de Urgente Ofatalmologice Bucuresti  http://spitaloftalmologie.ro/?p=510 in sectiunea "Declaratii de avere". Ce putem observa aici?

In afara de Monica Pop si Zoita Ianus, nimeni din spital nu mai are afisata vreo declaratie. Nici macar aceste doua peresoane nu sunt in regula, deoarece declaratiile lor sunt vechi din 2009, iar acum ne aflam in prima jumatate a anului 2011. La toti ceilalti din conducere, lipsa pe toata linia.

O sa spuneti ca poate au toate declaratiile prevazute de lege dar nu sunt obligati sa le  afieze pe site? Fals. Legea 95/2006 scrie clar: art 187 - (3) Declaraţiile se afişează pe site-ul spitalului.

Asadar:
- pentru Monica Pop: unde-i sunt declasratiile pe anul 2010 si 2011? dar cele de pe anii anterioari (2006-2008), care trebuiau sa fie vizibile pentru comparatie?
Ea a fost numita din nou in functia de manager in noiembrie 2010, dupa ce i-a exprimat primul contract de manager si interimariatul.
In 15 zile, conform legii, trebuia sa-si depuna declaratiile. Unde sunt? am cautat pe tot siteul si in afara de cele vechi din 2009, nu mai exista alceva.
- pentru restul persoanelor aflate la conducerea spitalului (sefi de sectie, sefi la laborator, alti membrii ai comitetului director sau consultativ etc): unde le sunt declaratiile de vere, de interes si de incompatibilitate?  oare nu e zaresc eu ca nu am ochelari?

Pun si un screenshot cu ce se gaseste acum pe site-ul Spitalui de Oftalmologie:


Am facut si o sesizare la ANI pe tema de mai sus, pe vremea cand ANI era inca o institutie functionala. Am pus si aici plangerea: Rezultatul? daca spuneti "nici unul" atunci inseamna ca ati ghicit. Cei de la ANI nu au deranjat conducerea spitalului nici macar cu un telefon. Nici la cererile mele nu au raspuns pana in ziua de azi.

Puteti descarca sesizarea mea depusa la ANI, de aici: [Link]
Nici un raspuns si nici o actiune pana in ziua de azi!  Din punctul meu de vedere, ANI este o institutie perfect inutila! Conform legii, toti cei fara declaratii de avere trebuiau amendati si verificati, insa nimic din toate acestea nu s-a intamplat.


Functionarii ANI au tras oblonul si asculta suparati cum rapaie ploaia pe acoperis, in asteptarea unor vremuri mai bune. Leafa lor merge in contiunuare, chiar daca nu au activitate...

 Cei de la Ministerul Sanatatii sunt total dezinsteresati de astfel de flacuri. Aia din nu stiu ce spital n-au declaratii de avere? Ei si, noi avem? (cel putin jumatate din functionarii MS sunt in neregula cu declaratiile de avere, fie nu au de loc, fie sunt vechi sau complectate gresit etc. Nimeni nu face nimic.)

Inca o dovada ca legile din Romania sunt optionale pentru cei aflati in functii sus-puse. Sau, mai bine zis, legile sunt valabile doar pentru catei, adica oamenii simpli si naivi care mai cred inca in Stat.

Eu am respecatat si respect in continuare legea si iata rezultatul: nu am ce sa mananc, nu mai am slujba iar Monica Pop se razbuna pe mine in cele mai abjecte moduri, incercand chiar sa ma declare "cu probleme psihice" fara sa aiba nici un fel de dovada in acest sens.

Scurta introducere...


Cateva cuvinte despre mine: ma numesc Carmen Ionescu, am 60 de ani si am lucrat  pana in aprilie 2008 ca asistenta medicala in cadrul Spitalului Clinic de Urgente Oftalmologice din Bucuresti. Spun "am lucrat" deorece persoana aflata la conducerea spitalului, Monica Pop, mi-a desfacut in mod abuziv contractul de munca in scop de razbunare personala. Am castigat in instanta procesul impotriva spitalului iar acum ar trebui sa-mi recapat vechiul loc de munca si sa-mi fie platit salariul pentru trei ani de zile. Asta in teorie, pentru ca in practica Monica Pop nu respecta sentintele judectoresti. Anterior desfacerii contractului de munca, Monica Pop mi-a mai aplicat alte patru sanctiuni disciplinare neintemeiate. [Link] Absolut toate sanctiunile le-am anulat in instanta, insa Monica Pop nu a patit absolut nimic pentru abuzurile facute. Iar acum, ea incearca alte "metode" mult mai grave...

Probabil ca o cunosteti pe Monica Pop din emisiunile televizate sau din presa scrisa, unde apare mai des decat orice alt medic din tara. Mai mult ca sigur ca v-a facut o impresie buna, de persoana responsabila si competenta, preocupata nu de interse personale, ci de binele pacientilor. Iar daca nu ati ajuns vreodata la Spitalul de Oftalmologie sa o cunosteti personal pe Monica Pop, insemna ca ati ramas doar cu imaginea creata de TV. Este timpul sa vedem daca acesta imagine este si cea reala.

V-ati putea inchipui de pilda ca Monica Pop este in stare sa scrie, intr-un act oficial,  "Esti un sarpe veninos" si alte asemenea insulte lipsite de noima? Sau ca urla la pacinetii din sala de asteptare folosind expresii de genul "esti un bou" si "mitocanule"? iar apoi daca pacientul indrazneste sa protesteze, interzice sa fie consultat?
Sau v-o puteti imagina pe Monica Pop folosind in vorbirea curenta expresii de genul: "ai probleme psihice", "esti nebuna", "chem salvarea de psihici sa te ia", culminand cu argumente "daca nu ai probleme psihice, atunci eu imi tai gatul de fata cu toata lumea!". Sau ca atunci cand vorbeste despre mine, Monica Pop se refera cu termenul "handicapata aia de asistenta"?

Faptele descrise mai sus, indiferent cat de incredibile ar parea, sunt perfect adevarate si pot sa demostrez acest lucru. Voi detaila fiecare aspect in parte in cadrul postarilor de pe acest blog, adaugand si probele necesare.
Aici trebuie mentionat ca aspectele anterioare nu sunt decat varful icebergului dintr-o serie de probleme mult mai grave. "Limbajul elevat" folosit de Monica Pop reprezinta partea cea mai putin grava din ceea ce face. Faptele ei infractionale se pot incadra intr-o enumerare destul de lunga: coruptie, abuz in servici, falsuri in actele oficiale, uz de fals, securism, instigare la marturie mincinoasa, sustragere de fonduri, promovarea incompetentei in cadrul spitalului pe care-l conduce si asa mai departe.

Sub conducerea acestei Monica Pop, Spitalul de Oftalmologie Bucuresti ajuns un adevarat "stat in stat", unde nici o lege din tara nu mai are putere. Un loc unde nu poti sa depui nici macar o cerere, un loc de unde esti dat afara daca asa vrea Monica Pop.
Un loc unde orice act oficial se poate falsifica in cateva minute daca asa o cer intersele. Un loc unde nici Politia, nici Parchetul, nici reprezentantii Ministerului Sanatatii nu au curajul sa intervina.